ceas Marvin extraplat, mecanism in house Marvin 621 fabricaţie anii '60

CEAS BARBATESC MARVIN Inscris de Ceasornicar
750 lei
Share on facebook Tweet this Salveaza pe mail Recomanda

Acest ceas Marvin extraplat este echipat cu un mecanism in house Marvin 621 cu 17 rubine şi secundar central, fabricat în anii '60. Ceasul are diametrul de 36 mm şi distanţa între anse de 18 mm, iar maşinăria are 25,6 mm diametru şi o înălţime de 3,6 mm. Balansierul lis din Glucydur, prevăzut cu amortizoare Incabloc, se roteşte cu 21.600 de alternanţe pe oră, iar arcul motor asigură, complet armat, o rezervă de mers de 41 de ore. Punţile superioare ale mecanismului sînt inscripţionate cu logo-ul, denumirea mărcii şi calibrul, iar roata de la caseta arcului cu marca şi trei stele. Capacul spate este din oţel şi este gravat cu logo-ul şi denumirea mărcii. Carcasa în stare bună are coroniţa originală, marcată şi ea cu coroana Marvin (vezi foto 5). Cadranul este excelent păstrat, cu indecşi orari şi indicatoare argintii. Ceasul are doar 8 milimetri grosime, cu tot cu geam.

Apărută încă dinainte de 1850, Marvin a fost creaţia unuia dintre cei mai vechi ceasornicari elveţieni, Marc Didisheim, plecat în această aventură orologeră alături de fratele său Emmanuel. De-a lungul timpului, au dezvoltat capacităţi de producţie (mecanisme, cadrane, carcase, accesorii) în La Chaux-de-Fonds, Reconvilier şi St.-Imier (de menţionat că fabrica din Reconvilier a fost preluată de la Beguelin & Boillat şi Revil SA, care au rămas însă în business cu procente mai mici). În 1891-1892 a avut loc o schimbare de generații, cei trei fii ai lui Marc Didisheim (Henri-Albert, Edgar și Charles) preluînd conducerea companiei, care și-a schimbat numele în Albert Didisheim et Frères. În 1894 compania se mută în La Chaux-de-Fonds, iar în 1895 Henri-Albert preia integral conducerea, piața americană devenind centrul de marketing. Exportul în America a fost organizat de agenția generală din New York, condusă de Hippolyte Didisheim. În 1912 numele companiei a fost modificat în Marvin. În 1917 cei trei fii ai lui Henri-Albert au preluat conducerea companiei, orientîndu-se către ceasurile de mînă şi menţinînd producția de mecanisme fine. Pe lîngă mecanismele proprii, Marvin a folosit și mecanisme Rolex, pentru o perioadă scurtă. În 1930, Marvin lansează modelul La Gauche. Dezvoltarea sa s-a datorat probabil faptului că însuși Henri-Albert Didisheim era stîngaci. În 1936 a fost introdusă marca Nivrel. După achiziționarea companiei Election, Marvin a păstrat şi acest nume ca marcă de fabrică. Din 1940 compania a iniţiat parteneriate cu KLM Royal Dutch Airlines, Ferrari, Mercedes, Jaguar, Fiat, MG, Rover și Chevrolet. 1950, la aniversarea a 100 de ani, Marvin dispunea de o rețea globală de distribuție care se întindea în 70 de țări. Un produs din această perioadă a fost Flying Dutchman, un ceas purtat de piloții KLM și personalul de zbor. Compania a produs, de asemenea, iconicul Tire Watch, un ceas breloc în formă de anvelopă de automobile. Un alt ceas bine poziţionat a fost Motorist, introdus la Tîrgul de la Basel în 1959, care includea o inserție în spatele carcasei, astfel încât să se sprijine pe interiorul încheieturii mîinii în timpul conducerii. Pînă în 1976 firma a devenit parte a grupului MSR, împreună cu Revue Thommen și Vulcain. Dar Marvin nu a reușit să facă o tranziție la cuarț, iar marca a fost abandonată în 1980. A fost produs sub licență de diverse firme, în special în Marea Britanie de către Reginall W. Barker, sub licenţa nepoţilor fondatorului, Mark şi Rene Jean Didisheim, înainte de a fi achiziționat în 2002 de Time Avenue. Brandul a fost relansat în 2007 ca producător de ceasuri de lux de gamă medie, cu mecanisme ETA și Valjoux, păstrînd logo-ul istoric al coroanei.

Ceasul provine din colecţia personală, arată excelent şi funcţionează foarte bine. Se livrează cu cureaua de prezentare, iar transportul cade în sarcina cumpărătorului. Alte accesorii pentru ceasuri găsiţi la secţiunile „perniţe” şi „cutii”.

Atenţie: feriţi ceasul de lovituri sau şocuri mecanice puternice. Deşi are un mecanism solid cu amortizoare la balansier, este totuşi doar un ceas ! Feriţi ceasul de apă şi atmosfere umede, acide. Chiar dacă are garnituri de etanşare, în timp acestea slăbesc cîte puţin. Evitaţi apropierea de cîmpuri (electro)magnetice intense. Spirala balansierului este sensibilă, putînd rămîne cu un slab magnetism care îi perturbă funcţionarea. Periodic, la 4-5 ani, e bine să-i faceţi o nouă revizie la ceasornicar. Chiar şi cel mai bun ulei se degradează în timpul unei funcţionări mecanice îndelungate.

Data anunt: 17 decembrie 2023 Actualizat: 19 martie 2024 Vizualizari: 0
Contact

Vrei sa il cumperi? Contacteaza vanzatorul:

0747404440

Ceasornicar

Anunturi: 1380
Anunturi marcate ca vandute: 898
Membru din: 10-2012
Recomanda daca ai cumparat de la el:

Recomandari
Alte ceasuri de la Ceasornicar
Mora
420 lei
Candino
550 lei
Technos
325 lei
Wostok
475 lei